Grundskolan är över

Ja, nu sitter man här, har nu sommarlov, men det känns ju inte riktigt så...

Som jag trodde, var det inte med torra kinder jag gick ifrån skolan idag, med blöta kinder och röda ögon.
Dagen började med att alla samlades i aulan- för sista gången- och tittade på ett bildspel från alla fyra åren, både skratt och tårar kom då. Det värsta var när årtalen bara gick neråt och neråt, men det var kul att se!
Sen mingel på plan 2 med alla elever i årskurs 9 och lärare, där gick också en film igång med filmer som vi spelade in de första dagarna i 6:an, haha som tur är hann jag inte se på 9:1- och det är jag glad för :)

Sen på den absoluta sista bg-samlingen, det var då tårarna kom på riktigt! Vi elever hade fått skriva ett personligt brev till vår handledare som handlade om vad som har gjort den till den jag är idag, och lärarna hade skrivit ett brev också. Så Cicci läste upp sitt brev, och det var näst in till omöjligt att hålla sig för tårar, sen prat och betygsutdelning och sen gav vi elever i basgruppen Cicci en tavla som tack, där alla hade skrivit lite var, tårar, tårar....
Efter basgruppen var vi ute på skolgården och jag sjöng med "kören" och det gick väl både bra och dåligt... Då kunde man faktiskt hålla sig för tårar, men sen när man skulle säga hej då till alla lärare och elever och ge presenten till lärarna, då gick det inte längre. Tänk att säga hej då och tack till alla lärare som alltid har funnits där för en i 4 år och sen veta att det är sista gången man sen (eller vi kommer ju ses, men ändå)
Vet inte hur många gånger jag kramade Cicci under dagen, många var det och lika mycket tårar varje gång. Haha, nästan patetiskt :)

Vi kan också med stolthet gå ut kunskapsskolan för att:
1. Vi nådde lärarnas vision 250!
2. Vi är den bästa årskurs 9 bland alla kunskapsskolor i hela Sverige!

Efter skolavslutningen åkte jag och åt lunch och sen vid 5 träffades vi på stenbadet de flesta och grillade och hade det mysigt. Ett dopp blev det också. Kom hem därifrån för nån halv timme sen, så det blev en lång tid med mycket skratt och ett ordentligt hej då.
Jag och Elin pratade om på väg hem att imorgon, eller aldrig mer, kommer vi komma till kunskapsskolan och öppna vårat skåp och gå på vår bg, usch, kan inte fatta det riktigt, 4 fantastiska år är slut! Vill verkligen tacka alla, alla lärare och framförallt min handledare Cicci, som alltid har funnits där, i vått och tårt, inte bara när det har gällt skolan, utan allt. Tack för att du alltid har trott på mig och visat det bästa av mig!
Skit va jag kommer sakna alla!
TACK årskurs 9 och alla lärare i kunskapsskolan Tyresö för 4 fantatiska år!

Är väl inte ensam om att tycka det?

Nu ska jag sussa snart, gud va mysigt!! :)
Pusss

/ M

Kommentarer
Postat av: Azra

Fasen vad sorgligt. Jag vill inte sluta :/:/:(:( nej nej jag vill inte även om det är så att jag måste nu efter att jag har läst detta :(

2008-06-22 @ 21:21:48
URL: http://azriiic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0