LUCIA!

ÄLSKAR den 13/12, det är ju Lucia! :) Jag älskar allt med julen (som nin kankse märkt) :)

Som sagt, idag är det Lucia! Mysig dag! Dagen började med att man gick upp och kollade på Luciatåg på tv, åt nybakde lussebullar med mamma och systern (tradition i vår familj) :)
Sen bar det till skolan, och för att få en liten Luciaoutfit så hade man flätor med rött band knutna ner till :)

Lunchen bestod av rosgryngröt i all ära, inte så gott, men det fanns mjuktbröd, jukskinka och senap, mums mums!!!! :) Lärarna kom och Lussa för oss, dom var väldigt vakra! :)
Sen bar det av mot idrotten, hade Julkul i skrubba hallen, var rätt kul faktiskt! :P
Ikväll ska man troligen gå och titta på luciatåg i simhallen, Lollo ska vara lucia <3 :)

Igår var en väldigt bra dag! Det var ju redovisningsdag, så redovisa tre steg: Tyska steg 25 som jag fick VG på, Matte steg 26 VG, och så Svenska steg 25 MVG :D  så ja, det förgyllde min dag kan man säga, blev också uppflyttat från steg 20 till 25 i engelska, känns jätteskönt! :P så kommer få alla dom slutbetygen nästa termin som jag vill ha :P Idag fick jag också VG i SO :D

Nu ska jag gå, det är ju OC på tv :D
Puss

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0