LOV

Sitter nu hemma, helt slut efter en fullspekad jul!

Hoppas alla ni hade en bra julafton, det hade iallafal jag! :)
Julaftonen började med att man kl 08.00, blev väkt av Pappsen och Ella ("brors"dottern) som sa att tomten hade kommit med paket under natten. Ivrig som man är så öppnade man paket och fann mössor och vantar från märket som pappa jobbar på, så tomten köper kläder från pappas jobb, sammanträffande, eller? :)

Sen åt man en delikat frukost och efter det vid 11.00 bar det av till skogen med kors, glögg och julmust. När man väl kom dit hade Pappa och Magnus tänt en liten brasa och börjat värma glöggen. Var i skogen i ungefär en timme och grilla korv och hade det allmänt trevligt.
Sen när man väl var hemma sattes bastun på så sen blev det bastubad som gällde. Gjorde sig lite julfin innan man satte sig och tittade på Kalle! Har ju firat jul i Österrike i två år i rad nu, så man har faktiskt saknat Kalle lite :) Sen efter Kalle kom Tomten! (Dennis) och delade ut alla julklapparna. Fick jätte mycket fint, det mesta var "bra och ha grejer" som man inte köper själv, så det är bra att pappa har börjat att sälja kläder så man får sånt ibland! :P

Sen efter en god och lång middag hände det inte så mycket mer förutom sängen! :P

Mellandagarna har vi mest tillbringat framför tv:n och kollat på filmerna som vi fått i julklapp (Moulin Rouge, Hey Babberiba sesång 4, alla Shrek filmer och Kingdom of heven) :) så har bara tagit det lungt på mellandagarna och gått i skogen och spelat UNO mellan filmerna :)

I går åt man lunch på Vega med Fredrik och Jenny, Vega finns faktiskt i lilla Avesta också, det trodde ni inte va? :) Sen kom mamma och Peter och hämtade mig och systern och så började vi åka hemot :)

Dagen idag har gått åt att städa rummet och läst Harry Potter :) Rummet har blivit riktigt fin tnu efter alla saker jag fick i julklapp :) så nu fattas bara bruna hyllor och en brun vägg så är rummet färdigt, bilder kanske kommer senare :)

Haha, under 4 dagar tog jag och systern 360 bilder med vår nya kamera! :P
Nu ska jag sätta mig och kolla på andra avenyn avsnitt :)
Pussisar

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0