Julhelg

Sitter just nu uppe i Avesta, med brorsdottern i knät :)

Den här helgen har det varit fullt upp! :)
I fredags hade vi lilla julafton hos farmor och farfar, det var trevligt! :)  Sen i lördags åkte vi först hem till Peter och firade lite, sen hem till mormor, där fick man bla en ny sänglampa, trevligt :P
Sen på kvällen så öppnade vi julklappar hemma med mammsen, fick lite saker till rummet och en söt kofta och det bästa av allt...

EN SYSTEMKAMERA!!!! OCH EN APPLE DATOR!!!!!

Fatta va glada jag och systern blev, dom två var en familjepresent, så hela dan har gått åt med att fota och lära sig kameran, nu är 2008 förgyllat kan man säga :)
Sen så hade mammsen lämnat in tre bilder som jag har fotat till nån som trycker upp dom på en duk, så det fick jag också som jag kan ha i mitt rum :)

Imorse oackade vi ihop vårt pickelepack och tog bilen upp med mamma och peter till Avesta, mammasen och Peter släppte av mig och systern i Avesta (där pappsen bor) sen fortsatte dom upp mot Idre :)

Väl här åkte vi ner på stan, eller stan och stan, dom kallar det det, men det är väl inte större än Tyresö centrum :) iallafall åkte vi ner dit för att byta min klänning på hm, men den fanns inte, så jag köpte en jätte söt kjol istället, grå "vinterskjol" med volanger :)

Nu ska jag göra mig iordning, ska ha avsmackningsmiddag och sen imorgon (DOPPAREDAN) ska vi ha det riktiga julbordet :) Imorgon blir det också en tripp till skogen med hundarna, med korv och glögg i högsta hugg coh sen (hoppas jag) Kalle Anka!!!! :D
Pussissar

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0