Julen närmar sig!

Ja, julen närmar sig med stormsteg!

Tiden
går så fort, det var just den första skoldagen efter sommarlovet och första lektionen på dansen, teatern och kören. Nu helt plötsligt var det första advent igår och i helgen och nästa helg är det uppvisning och avslutning på samtliga fritidsaktiveteter.

I lördags hade jag ju coktailmiddag, det var väldigt trevligt tycker jag. Vissa tyckte det blev lite trågigare mot kvällen och det var synd, men de gjorde ju inte det bästa av situationen så att säga. Men jag och "super 91:orna (som jessica så fint kallade henne, Jenny och Emelie) vi hade trevligt och pratade om lite olika saker, bl.a julkalandern :P Vilken som har varit bäst och vilken man minns osv :P Så jag hade trevligt iallafall :P

Igår vaknade jag med bästisen bredvid mig och vi gick upp och blev lite hyperaktiva för att det var första advent :) Vi bestämde oss för att börja julpynta, eller advetspynta, men hennes pappa kom och hämtade henne efter en god pannkaksfrukost, dock följde jag med henne hem. Och ja väl hemma hos bästisen fick man börja städa hennes rum, det såg förjävligt ut om jag får vara ärligt :) När det var gjort drack vi lite glögg och åt pepparkakor med ädelost :)
Sen skulle man på födelsedagsmiddag, hos Sandra, det var väldigt trevligt :) Väl hemma fick man börja arbeta med bilden, som man inte hade börjat på och som skulle vara klar idag (helst i fredags men var ju sjuk) :) så jag satt i två timmar och gjorde hela bild uppgiften på MVG (försökte iallafall) och tyckte själv att jag blev nöjd med resultatet : ) efter plugget var det dags att börjs julpynta lite och dricka glögg och tända första ljuset med familjen :)

Idag har inte hänt något speciellt, var på teater, idag slapp vi julspelet :P Vi övade bara Shekspear :) Sen bar det av på luciaövning på Solsäter :) Nu sitter man här och ska snart gå och sussa! MYS!! :)

Ja, nu har det ju vart första advent och man har tänt första ljuset, men har man fått nån julkänsla, nja, lite tveksam :/ Det är väl det där vita på marken som fattas tror jag, men när kommer det då? Det var ju här nyss, men det försvann lika fort som det kom så att säga.. och det var ju väldigt synd. Igår fick jag ändå lite julkänsla, när man kom hem och pynta och drack glögg med familjen vid halv 12 på kvällen :) Det var MYS!, men den känslan försvann snabbt när man vaknade av regnet som droppade ner mot fönstret. Men man få väl vänta och hoppas på det bästa! Eller var tycker ni? Tycker ni man behöver snön för att få den riktiga julkänslan?
Nu ska jag sussa
Puss

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0