Fullsmekad helg

Nu ligger jag i soffan, med DH reprisen på och med tekoppen i handen!

Är fortfarande väldigt sjuk, känner mig helt däckad, men vi får se hur det går, vet inte om jag orkar att gå till skolan imorgon, men som sagt, vi får se! :)

Helgen har varit fullsmokad för min del! Igår var jag tvungen att gå på ledarutbildningen som började kl 10 till 15. Kändes ingen bra när halsen var 10 ggr större än den brukar, men med halstabletterna och nässprayen i högsta hugg, åkte man till kyrkan och pratade om den kära bibeln! :)
Efter kyrkan var det dags för hundmässan, den klarade man av på 45 minuter, fick lite insperation om vad för hund man vill ha, men jag vill fortfarande ha en mops, men nej, det vill inte mamma :/ så nu står svenk lapphund högst på listan :)
Skulle egenkligen åka till stan och julshoppa med syskonen, länge sen det bara var vi tre, men hade fullt upp av annat, så hann tyvärr inte det. Så för min del blir det ingen julhandel, dom handlade allt igår, tror jag :)
På kvällen sen var det dags var Luciatåg på solsäter, så med min ömma näsa (efter alla gånger man snutit sig) och min onda hals var det bara att harkla sig och sjunga så bra som möjligt, och som tur var så gick det rätt bra! :)

Idag då, kunde man ju hoppas att man fick sova ut, efter en fullsmekad lördag, men nej, det var bara att vakna till klockan, som ringde kl 08.30, göra sig iordning och åka in till stan, fortfarande med halstabletter och nässpray i högsta hugg, för att spela upp julspelet med teatern, det gick väl bra, bara att man tvungen att skrika för att höras pga av min täppta näsa och att rösten snart har försvunnit.

Efter julspelet blev man hämtad och så bar det av mot årsta teatern, för att titta på syrrans julshow med hennes dans. Det var faktiskt bra, mycket bättre än vad jag trodde, har aldrig sett julshowen förut, eftersom alla grupper inte får vara med, men nu har syrran flyttats upp så nu får hon också vara med :P roligt att se småbarnen som är förvirrande, dom är jätte söta :) och dom lite äldre som inte är så stora men ändå skitduktiga :)
Nu sitter man här, håller på att göra om mitt rum, eller jag och jag, mamma, mormor, och lasse, dom har åkt iväg och lämnat min soffa till brorn min, och sen ska dom komma tillbaka och montera ner min loftsäng, så nu ska jag fixa om mitt rum, ska bli kul, men tror inte det kommer att bli färdigt på rätt långt tid :) men vi får se :P

Nu ska jag gå, orkar inte skriva mera, kankse återkommer senare! :)
Pussisar

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0